piątek, 20 listopada 2015

Satynowe kolczyki

Większość z Was pewnie już słyszała o jedwabiu shibori jest to jedwabna wstążka ozdobnie złożona i farbowana. Satynowy czarny materiał, którego użyłam do zrobienia kolczyków, był moim zamiennikiem tego materiału. Uznałam, że kawałek satyny też się nada, jedynie wcześniej go przeprasowałam, aby miał takie zakładki, plisy (chyba tak to można nazwać) jak shibori.


To moja pierwsza praca w tym stylu. Patrząc, ile zmarnowałam satyny tylko po to, by ułożyć podobnie dwa kawałki materiału, to cieszę się, że użyłam zamiennika zamiast shibori, szczególnie że podobno do tanich nie należy. Oczywiście jak zawsze porwałam się, jak to mówią z motyką na słońce i musiałam akurat wymyślić sobie kolczyki zamiast np. wisiorka, z którym byłoby prościej, byłby wtedy tylko jeden element do zrobienia, a nie jeszcze jego lustrzane odbicie. To układanie materiału uznałam za najtrudniejszy etap pracy.



Kolczyki zrobiłam w formie podłużnych sztyftów. Mają one około 6 cm długości i 2,5 cm szerokości (mierząc w ich najszerszym miejscu), sztyfty mają średnicę ok. 1 cm. Do ich wykonania użyłam czarnej satyny, dwóch złotych, fasetowanych kaboszonów, drobnych koralików: czarnych oraz mieniących się odcieniami fioletu i starego złota. Te właśnie mieniące się fiolety tak dobrze widoczne na żywo, na zdjęciach wychodziły prawie nie widoczne i mimo moich licznych starań nie mogłam ich dobrze uchwycić. Mam nadzieję, że może jednak je dostrzeżecie. Tył wykończyłam czarną sztuczną skórą.


Zdjęcie w kolejnej foto inspiracji w Kreatywnym Kufrze, które wykonała Jolania zainspirowało mnie tak, że spróbowałam czegoś nowego, niż dotychczas robiłam. Swoje kolczyki zgłaszam więc na wyzwanie :)

http://kreatywnykufer.blogspot.com/2015/11/wyzwanie-foto-inspiracja-12.html

6 komentarzy:

  1. Świetne kolczyki, wyszły bardzo ładnie z "zamiennikiem". Powodzenia w wyzwaniu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jestem jakimś fanem biżuterii, więc nie będę chwalił wyglądu itd. Ale muszę cię pochwalić, bo widzę, ile serca i/lub czasu wkładasz w swoją pasję. Brawo

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne! ponadto świetna interpretacja tematu;) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  4. O jedwabnej wstążce słyszałam, ale jeszcze nie wypróbowałam :)
    Kolczyki są oszałamiające - bardzo eleganckie i szykowne :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. mega! zazdroszczę talentu! to musi byc trudne!
    Pozdrawiam :*

    Teraz mała prywata! Zapraszam do siebie na konkurs w którym do wygrania są moje bransoletki!
    www.hand-md.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, bardzo ładnie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze one motywują mnie do dalszego tworzenia, każdego komentatora na pewno odwiedzę. Zapraszam do grona obserwatorów i do polubienia mojego Fanpage :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...